dimarts, 8 de novembre de 2016

Consell Escolar

Benvolgudes famílies,
a partir de dilluns 7 de novembre es publicarà al tauler d'anuncis de l'escola el cens de pares i mares per a les eleccions al Consell Escolar del Centre.

Cal que passeu a revisar les vostres dades per tal de corregir-les en cas de que no siguin correctes.

Si esteu interessats en formar part del Consell Escolar podeu passar per secretaria a recollir l'imprès de candidatura.

El calendari del procés, tal com consta a la plana web de la Generalitat on es recull tota la normativa, és el següent:

  • Data d'inici del procés: 7 de novembre de 2016
  • Constitució de les meses electorals: abans del 16 de novembre de 2016
  • Votacions de cada sector: entre el 28 de novembre i el 2 de desembre de 2016
  • Constitució del consell escolar: abans del 22 de desembre de 2016
Corresponen al consell escolar les funcions següents:
  • Participar en l'aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l'aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l'aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d'acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d'admissió d'alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d'activitats escolars complementàries i d'activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l'evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l'entorn.
  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.
El consell escolar d'un centre públic està integrat per:
  • El director o directora, que el presideix.
  • El cap o la cap d'estudis.
  • Un o una representant de l'ajuntament de la localitat on es troba situat el centre.
  • El secretari o secretària del centre que assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell.
  • Els i les representants del professorat s'elegeixen pel claustre.
  • Els i les representants de l'alumnat i dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
  • Un o una representant del personal d'administració i serveis, elegit per i entre aquest personal.
  • En els centres específics d'educació especial i en els que tinguin unitats d'educació especial també és membre del consell escolar un o una representant del personal d'atenció educativa. La representació d'aquest personal no té la consideració de representació del professorat als efectes de determinar la composició del consell escolar.

PRESENTEU LA VOSTRA CANDIDATURA!

ESPEREM LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!


Cap comentari:

Publica un comentari